top of page

Bevallingsverhaal van Jolien

Er zijn geen twee bevallingen hetzelfde. Daarom blijft het super interessant om andere bevallingsverhalen te lezen. Lees hier elke week hoe andere vrouwen hun bevalling hebben ervaren. Wil jij ook graag je bevallingsverhaal (anoniem) vertellen? Stuur het dan zeker door en wie weet plaatsen wij je verhaal online.

BEN IK AL ZWANGER?

Gestopt met de pil en manlief gelooft dat ik zwanger ben. Na een paar keer te horen: ‘Je bent zwanger’ dan toch een zwangerschapstest gaan kopen. Na 8 negatieve testen en de leukste tijd van de maand, wist ik toch wel zeker dat ik NIET zwanger was.

Na 6 weken pilstop kreeg ik opeens pijnlijke steken ter hoogte van mijn eierstokken. Het konden cysten zijn dus telefoontje naar de gynaecoloog en direct een afspraak gepland omdat de gynaecoloog ook onmiddellijk dacht aan cysten. De week erop had ik mijn afspraak, ik kreeg een inwendig onderzoek en na een veertigtal minuutjes de uitslag. ‘Proficiat!’ Ik geloofde mijn oren niet. Ik was 6 weken zwanger en alles ging goed met de baby.

Ik heb een mooie en zalige zwangerschap gekend. Tot 28 weken.

BAD DREAM

Ik had een slechte droom. Een heel slechte. Ik droomde toen dat ik op 29 weken een zware bloeding zou krijgen. Ik moest hierover ventileren en iedereen verklaarde me zot. De ochtend dat ik de 29 weken heb gehaald ben ik met een bang hartje opgestaan. Ik ging naar het toilet en bij het afvegen vond ik bloed. Ik heb onmiddellijk manlief opgebeld en ben naar het ziekenhuis gegaan. Na 3 dagen ziekenhuis en 2 weken verplichte rust ben ik terug rustig aan het werk gegaan.

BAD DREAM TWO

De nacht van 31+5 droomde ik dat ik ging opstaan met gebroken vliezen . Die ochtend ben ik opgestaan met allemaal slijm tussen mijn benen, natuurlijk dacht ik eerst aan mijn slijmprop . Maar na 2 uur kwam er weer bloed bij te pas. Ik belde de gynaecoloog en moest zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Ik moest de bus nemen want kon mijn vriend niet bereiken. Ik kwam aan in het ziekenhuis en kreeg onmiddellijk een onderzoek met de eendenbek, en ja hoor iedereen kan het wel al raden... mijn vliezen waren gebroken op 31+5. Alles klaargemaakt, mijn eerste longrijping en afgevoerd naar het uz Gent. Aangekomen in Gent kreeg ik een kennismaking met 5 gynaecologen en tal van vroedvrouwen. Ik heb veel middeltjes gekregen en 48 u longrijping. Na 3 dagen begon ik meer en meer pijn te krijgen , na onderzoek had ik nierstuwing en nierstenen en door de platte rust een rug blokkade. -Ohja even vergeten- ook lag onze kleine prins nog in stuithouding en zal ik waarschijnlijk met een keizersnede moeten bevallen.

DREAM COMING TRUE

De nacht 32+6 droomde ik dat ik die dag zou bevallen. Die ochtend stond ik op zonder pijn. Ik had nergens meer last van, ik had de niersteen uitgeplast. Maar rond 11u in de voormiddag voelde ik toch een zeer drukkend gevoel, ik voelde me een opgeblazen zeekoe. Veel aan de monitor gehangen die dag maar niks te zien ook een onderzoek maar geen verdere opening dan 2 cm. En toch ben ik die dag bevallen. Op 32+6 van een perfect gezond prematuur kindje met een gewicht van 2,110 kg en 47 cm groot .

Jammer genoeg was mijn vriend niet aanwezig , foto's hebben we niet en ik kreeg ik mijn kleine prins na 3 uur te zien. Mijn bevalling was geen roze wolk waar er vele opzitten. Maar ik ben gelukkig en al 1 jaar moeder van een kerngezonde zoon!

Extra

Nieuwsbrief

Over Ons

Populaire Blogs
Categorieën
bottom of page